Skąd brać klientów
Załóżmy, że mamy już imponujÄ…ce i wystarczajÄ…co zróżnicowane portfoÂlio. Umieszczamy je w Internecie i co dalej. Można oczywiÅ›cie takie portfolio promować, reklamować, pozycjonować w Google, ale jest to dosyć kosztowne i/lub czasochÅ‚onne. Pozycjonowanie jak najbardziej kiedyÅ› może siÄ™ przydać, warto wiÄ™c, by strona z portfolio byÅ‚a zoptymalizowana pod wyszukiwarki i wpisana do katalogów. Te dziaÅ‚ania z pewnoÅ›ciÄ… zaprocentujÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci.
Na początku nie ma co liczyć, że klienci będą przychodzić do nas sami. To my musimy szukać zleceń. Zresztą po kilku nawet latach nie warto zupełnie rezygnować z poszukiwania zleceń. Nawet gdy przez jakiś czas firmy będą się zabijać przed naszymi drzwiami, to będą też gorsze okresy kiedy umiejętność wyszukiwania zleceń może się okazać dość cenna.
Gdzie zatem należy szukać tych zleceÅ„? W Internecie i w prasie z ogÅ‚oÂszeniami drobnymi. Jeżeli chodzi o prasÄ™, to każdy powinien sam zorientować siÄ™ w jakich tytuÅ‚ach w jego regionie można znaleźć coÅ› interesujÄ…cego. W InÂternecie również można znaleźć wiele serwisów z ogÅ‚oszeniami. BÄ™dÄ… wÅ›ród nich zarówno serwisy regionalne jak i ogólnopolskie. Z tych bardziej znanych mogÄ™ polecić zlecenia.przez.net, www.praca-online.pl, oferia.pl, ogloszeniaÂ.ngo.pl i gumtree.pl.